TALOUS Nordealla on Suomessa lähes kaikki palvelut kattava palvelukatko tänään sunnuntaina 23. huhtikuuta 2017. Palvelukatko alkoi aamuyöllä ja sen arvioidaan päättyvän illalla noin kello 18.00. Katko palveluissa johtuu huolto- ja päivitystöistä pankin IT-järjestelmissä. Kaikkia teknisiä huoltotöitä ei voida tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin.
Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.
Myöskään asiakaspalvelussa ei voi katkon aikana hoitaa henkilökohtaisia pankkiasioita, koska asiakas ei voi tunnistautua palveluun pankkitunnuksillaan. Katko koskee myös Nordea Rahoituksen palveluita sekä maksukortteja, kuten Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard.
Nordea tiedottaa palvelukatkosta verkkosivuillaan, verkkopankeissa ja muun muassa Twitterissä. Pankki muistuttaa, että se ei koskaan lähetä sähköpostiviestissä linkkejä verkkopankkiin kirjautumista varten, eikä kysele sähköpostitse tai puhelimitse pankkitunnuksia tai maksukorttien tietoja.
Palvelukatkon johdosta on ilmennyt tietojen kalastelua. Tietoturvallisuudesta ja huijausviesteistä löydät lisätietoa tästä.
- EDIT klo 15.00: Nordea tiedottaa katkon olevan ohi
Kommentoi Facebookissa