MEDIA Suomalainen mediakenttä saa uuden tulokkaan, kun Stara Media Oy perustaa verkkoon uuden riippumattoman uutismedian. Lokakuun 17. päivä aloittava Päivän Lehti -verkkolehti on poliittisesti sitoutumaton, mikä tulee näkymään myös sisällöissä. Päätoimittajaksi on kutsuttu kokenut journalisti Kari Kallonen, 55, joka aloitti uransa jo Urpo Lahtisen Lehtimiehet Yhtymässä.
– Mediamaailman murros on minulle mahdollisuus, ja tartun innolla tähän haasteeseen. Pyrimme tuomaan artikkeleihin rohkeutta, inhimillisyyttä ja kansainvälisyyttä. Sosiaalisesta omatunnosta huolimatta myös ikävistä asioista on voitava puhua, päätoimittaja Kari Kallonen kertoo.
Kari Kallonen on toiminut viimeiset 24 vuotta päällikkötoimittajana Otavamediassa. Uusien julkaisukonseptien luomisessa hänellä on aikaisempaa kokemusta erityisesti aikakauslehtien parissa, Kallonen on lukenut kauppatieteitä Tampereen Yliopistossa ja hänet tunnetaan myös tietokirjailijana.
Päivän Lehden toimituskunnan taustalta löytyy yrittäjähenkisyyttä, monipuolista viihde- ja kulttuurielämän tuntemusta sekä urheilutietämystä. Toimitus työskentelee pääasiassa verkossa, ja kotimaisia ja kansainvälisiä medioita seurataan automaattisesti yötä päivää. Kysyntä uudelle kotimaiselle uutismedialle on kustantajan mukaan kasvanut jo pitkään.
– Suomen mediakentässä on nähtävissä merkittävä avoin kohderyhmä, joka kaipaa riippumatonta ja journalistisin perustein tuotettua kotimaista uutisvirtaa Suomesta ja maailmalta. Päivän Lehti yhdistää modernin mobiilitekniikan, klassisen journalismin ja sosiaalisen median, kustantaja Jocka Träskbäck kertoo.
Stara Median tunnetuin verkkomedia on erittäin suosittu viihde ja lifestyle -verkkomedia Stara. Yhtiö on lisäksi mukana myös muissa sivustoissa, joita ovat esimerkiksi blogipalvelu BlogBook, miehille suunnattu Jokamies ja miesten tyyliin keskittynyt Tyyliniekka. Staran päätoimittajana nykyisin työskentelevä Träskbäck on toiminut 1990-luvulta saakka toimittajana muun muassa Poliisi-tv, Matkalla Suomessa ja HotHit-ohjelmissa.
Päivän Lehden ulkoasun on suunnitellut mainos- ja viestintätoimisto Propaganda.
Kommentoi Facebookissa