AUTOT Palvelulla alkaa olla autonostajillekin yhä suurempi merkitys. Erityisesti USA:ssa ideaa on jalostettu jo vuosikymmenien ajan, ja muutamat merkit ovat saaneet kunnon jalansijan perinteisistä kilpailijoista erottuvan palvelukonseptin avulla. Se on ollut jo pitkään esimerkiksi Toyotan luksusbrändinä tunnetun Lexuksen valttina, ja eräät jenkkidiilerit ovat jopa pesseet asiakkaidensa autot säännöllisin väliajoin.
Brittiylellisyyttä tarjoileva Bentley aloitti puolestaan Amerikassa äskettäin kokeilun, jossa asiakkaiden autot tankataan heidän puolestaan. Nyt Volvokin on päättänyt liittyä joukkoon uudella Concierge-palvelullaan. Se on pilottivaiheessa oleva palvelukonsepti, jota testataan aluksi San Franciscon alueella. Concierge-ohjelmasta pääsevät nauttimaan Volvon lippulaivamallien, eli ison S90-sedanin ja XC90-katumaasturin omistajat.
Ohjelma starttaa vielä tämän kuun aikana, ja sen piiriin kuuluu jopa 300 Volvon omistajaa. Concierge kattaa mm. autojen huoltopalvelut, pesun ja tankkauksen. Kiinalaisen Geelyn omistama ruotsalaismerkki on tehnyt tutkimuksia ja saanut selville, että sen asiakkaat viettävät jopa tunteja viikossa näiden puuhien parissa. Nyt Volvo haluaa omien sanojensa mukaan antaa tämän ajan takaisin asiakkailleen, jotta he voivat käyttää sen johonkin tärkeämpään.
Volvon tutkimusten mukaan yli 70 prosenttia sen asiakkaista on kiinnostunut tankkauspalvelusta. 56 prosenttia Volvo-kuskeista haluaisi puolestaan, että heidän autonsa tultaisiin noutamaan tavallisia huoltoja varten. Lisäksi lähes puolet asiakkaista olisi kiinnostunut jopa sellaisesta palvelusta, jossa auto siirrettäisiin asiakkaan toivomaan paikkaan haluttuna ajankohtana.
Volvon Concierge-palvelua pystyy hyödyntämään helppokäyttöisellä älypuhelinsovelluksella. Ruotsalaismerkki on liikkeellä avoimin mielin, ja se toivottaa tervetulleiksi myös uusia ja innovatiivisia palvelukonsepteja tarjoavat yhteistyökumppanit. Concierge on kuulemma vasta alkua, joten Volvolla on ilmeisesti suuret suunnitelmat eri palvelumallien suhteen.
Ohjelmaan osallistuvat Volvon omistajat näkevät älypuhelinsovelluksesta, mitä palveluja on tarjolla lähistöllä. Sitten he voivat tehdä puhelimellaan tilauksen, joka välitetään ruotsalaismerkin valtuuttamalle huoltopisteelle. Se hoitaa tämän jälkeen tankkauksen, huollon tai muut halutut lisäpalvelut.
Sovellus antaa huollon suorittajalle kertaluontoisen digitaalisen avaimen, jolla auton saa käynnistettyä. Kun huolto tai muut toimenpiteet on saatu tehtyä, auto lukitaan jälleen ja avain vanhenee. Turvallisuuttakin on siis mietitty Volvon parhaiden perinteiden mukaisesti.
Lähde Carscoops
Kommentoi Facebookissa