YRITYSVIESTINTÄ Hoitolatukun toisen polven yrittäjät Henna Meriharju ja Harri Kujala ovat innovatiivisia yrittäjiä Vahdolta. Meriharju on 5,5 miljoonan euron liikevaihtoa pyörittävän yrityksen toimitusjohtaja ja hänen veljensä Harri Kujala vastaa puolestaan yrityksen tuotekehityksestä.
Jo muutaman vuoden maailmalla valloittanut Skin Candy sai turvakseen patentin 31.7.2018.
– Tämä on aivan mahtavaa. Nyt uskallamme tehdä aivan oman tehtaan Skin Candy -tuotteille. Patentin ansiosta kasvu on turvallisempaa.
Jo nyt cändäys-tuotteet valloittavat maailmaa hurjaa vauhtia. Jälleenmyyjiä on muun muassa Ruotsissa, Uudessa-Seelannissa, Venäjällä, Saksassa, Englannissa, Sveitsissä, Japanissa ja Kiinassa. Suomalaisella karvanpoistoinnovaatiolla on vientiä.
Xylitoli ja karvanpoisto
Xylitolin terveysvaikutuksia on tutkittu paljon. Se on luonnontuote, joka ei allergisoi, sopii atooppiselle iholle ja ehkäisee bakteerien kasvua.
– Xylitolipohjaisia tuotteita on paljon, mutta kukaan ei ole soveltanut sitä ihokarvojen poistossa ennen meitä, sanoo toimitusjohtaja Henna Meriharju. Hän on myös kosmetologi.
Perinteisesti ihokarvat poistetaan joko höylällä, vahalla tai sokeroimalla. Höyläämisessä on omat huonot puolensa, vahalla poistaminen sattuu ja tavallinen sokerointi on usein hankala opetella ammattilaisellekin.
Myös laseria ja valoimpulsseja käytetään karvanpoistossa. Kaksi viimeksi mainittua menetelmää eivät sovellu hinnan, ihotyypin tai karvan värin takia läheskään kaikille. Ne ovat kivuliaita ja niillä on huono maine, koska markkinoilla on paljon etupäässä Kaukoidästä tuotuja laitteita, joiden tulos ei vastaa odotuksia.
– Kehitimme pitkään massaa, joka tarttuu vain ihokarvaan ja kuolleeseen ihosolukkoon jättäen ihon hoidon jälkeen sileäksi ja pehmeäksi. Skin Candy -massa poistaa ihokarvat helposti, kivuttomasti ja ilman ikäviä puolia. Lopulta keksimme lisätä massaan xylitolin, joka tarttuu myös hentoihin ja lyhyisiinkin karvoihin, mutta ei ihoon, selvittää Meriharju.
Miten toimii?
Massa, jossa on xylitolia levitetään iholle vastakarvaan ja poistetaan karvan suuntaisesti, toisin kuin muilla menetelmillä. Näin karvatupen suu ei repeä ja karvat irtoavat juurineen lähes kivuttomasti.
Toistuvat hoidot vähentävät ja hidastavat karvan kasvua. Ihokarvasta tulee pehmeämpi, ohuempi ja huomaamattomampi jokaisella poistokerralla. Karvanpoisto xylitolilla mahdollistaa karvattoman elämän, muissa karvanpoistomenetelmissä höyläystä lukuun ottamatta pitää kasvattaa karva ensin, jotta sen voi poistaa.
Ylipäätään ei toivottujen karvojen poisto on miljardien eurojen kasvava globaali bisnes. Karvojen poisto ei ole vain naisten intresseissä, sillä myös yhä useampi mies haluaa hankkiutua eroon kehon karvoista.
Karvaton kestotrendi
Lähes jokaisessa kehittyneessä kulttuurissa on karvattomuus korkeassa kurssissa. Jo hygieniasyistäkin karvattomuuteen pyritään, sillä karvoissa haisee hiki helpommin. Viime vuosina karvattomuutta on alettu tavoitella entistä innokkaammin. Siitä syystä karvanpoiston ympärille on kehittynyt jatkuvasti kasvava megabisnes. Tämän tietävät myös työkseen maailman messuja matkaavat sisarukset.
Vahtolaiset Meriharju ja Kujala ovat oman tiensä kulkijoita. He haluavat tehdä asiat eri lailla. Juuri siinä on heidän menestyksensä salaisuus.
– Kauneus- ja hyvinvointituotteet näyttävät yleensä steriileiltä, hajuttomilta ja mauttomilta. Me halusimme väriä, iloa ja retroa. Niinpä värväsimme lapsemme kuvauksiin, tyyliksi valittiin ”moderni retro”. Skin Candy -brändi haluttiin rakentaa tarkoituksella sellaiseksi joka erottuu muista edukseen, selvittävät sisarukset.
He lisäävät pilke silmäkulmassa, että skandinaavisuus, suomalaisuus ja turkulaisuus ovat maailmalla kovaa valuuttaa, eivätkä isot kosmetiikkajätit pysty näitä avuja kopioimaan.
Yritysviestintä ei ole Päivän Lehden toimituksellista aineistoa, vaan yritysten tuottamaa sisältöä.
Kommentoi Facebookissa